موقع اصدقاء تامر حسنى

مرحبا بكم فى موقع اصدقاء تامر حسنى الموقع الرسمى لقروب اصدقاء تامر حسنى على الفيس بوك

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

موقع اصدقاء تامر حسنى

مرحبا بكم فى موقع اصدقاء تامر حسنى الموقع الرسمى لقروب اصدقاء تامر حسنى على الفيس بوك

موقع اصدقاء تامر حسنى

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

موقع اصدقاء تامر حسنى

الفنان المرحوم عبد الحليم حافظ رحمه الله ؟ معجزه غنائيه نادره كان من المستحيل تكررها حدثت مره اخري؟ تامر حسني ؟؟

meross zaid

الفنان المرحوم عبد الحليم حافظ رحمه الله ؟ معجزه غنائيه نادره كان من المستحيل تكررها حدثت مره اخري؟ تامر حسني ؟؟ Empty الفنان المرحوم عبد الحليم حافظ رحمه الله ؟ معجزه غنائيه نادره كان من المستحيل تكررها حدثت مره اخري؟ تامر حسني ؟؟

مُساهمة من طرف meross zaid الإثنين أغسطس 09, 2010 2:07 pm

انا واحده من الناس بحب اغاني الفنان المرحوم عبد الحليم جدا جدا لانه معجزه غنائيه لا تتكرر او تحدث من قبل او من بعد ولكن حدثت ؟ الفنان عبد الحليم رحمه الله كان لي طابع خاص في كلماته وكل اغاني الواحد لما بيسمعه بيحس انه يمكن عاش في عالم اخر ولي بعض الاغاني تكاد تخلي الواحد يبكي ؟ وانا واحده من الناس صوت ونبره عبد الحليم خلوني ابكي في اغنيه اي دمعه حزن لا لا لا ؟ مش من السهل ان الواحد يبكي من مطرب لانه معني كده انه لي قدره غريبه في دمج الشخص في الاغنيه الا بيغنيها وصدق صوته في ادائها ؟ الفنان المرحوم عبد الحليم حافظ كان لي بعض الصفات والموهبه الالهيه من عند الله يمكن عن فريد الاطرش الله يرحمه محرم فواد ومحمد عبد الوهاب لا تقليل منهم طبعا فن لا يتكرر بس يمكن صوته ونبره صوته بتميزه عن المطربين الا كانوا معاه الا زكرتهم ؟ في نبره في صوته حزن مش عارفه بيخلي الواحد بيبقي في مود غريب بيحزن وبيفرح وبيحس انه الاغنيه دي لي مع ان ممكن تكون كلماتها مش بتوصف حالته الا هو عليها بس من كتر صدق الصوت والنبره والاحساس الغريب بيوصلنا اننا نحس ان كل اغنيه من اغاني عبد الحليم فيها حاجه لينا بيخلينا نصدقها ونعيش فيها حتي لو مش فيها نص كلمه حتي من حياتنا ؟ عمري ما سمعت اي حد غير عبد الحليم وبكيت وعاده ان كمان ببكي طبعا من سماع القران ده شئ عندي اكيد ؟ خشايه من الله عز وجل وجمال كلام الله وعلامته الا بنشوفها ؟ بعد عبد الحليم رحمه الله بكيت اقسم بالله من صوت الحنان الجميل تامر حسني ؟ في اغنيتين تعرفي بحلم بايه ؟ وكل يوم بيفوت عليا ليك بحن كل ثانيه ؟ تامر بحس بجد انه حفيد للمرحوم قريب لي في وراثه في الصوت لا توصف ؟ مش تشابه صوت لا ؟ في ل نبره نفس نبره المرحوم عبد الحليم صوت حنون بيخلي الواحد يسرح ويبقي في عالم اخر وممكن ينام من جمال نبره صوت تامر في حنان غريب تامر زي المرحوم عبد الحليم حافظ بيتميز عن نجوم جيله زي الفنان المرحوم عبد الحليم لما كان متميز عن محرم فواد المرحوم فريد الاطرش ؟تامر بيتميز عن كل نجوم جيله ولا تقليل من احد مع احترامي لكل نجوم جيل تامر حسني ؟ تامر انا سماعي خالني احس اني بسمع حد من رايحه المرحوم عبد الحليم حافظ شئ غريب تامر بيتميز عن جيله في نبره الصوت نبره غريبه في حنان في صدق بتحس انه انسان بيتكلم مش بيغني بيحكي شئ موجود ولحظه الواحد عيشها وبعد الاغنيه بتحس انك اندمجت والاغنيه مش فيها شئ من لحظتك الا انت عيشها ؟ تامر سمعتله ايضا اغنيه دينيه بتقول انا تعبان اقسم بالله اني بكيت من حنان الصوت في خشوع غريب يكاد الواحد لو اسغفر الله طبعا بعيد عن الله ده لازم يتقرب من الله بشكل كبير وهو بيقول انا تعبان نفس نبره المرحوم عبد الحليم كان لي اغنيه بحبها جدا بيقول انا من تراب فيها مقطع بيقول تهديني برحمتك نفس نبره تامر في الاغنيه في مقطع انا تعبان هي هي نبره عبد الحليم رحمه الله بجد انا بميز تامر لانه في احساس غريب لن يتكرر غير مع المرحوم عبد الحليم وانا عرفت ليه اسره المرحوم عبد الحليم بتحب تامر ؟ حاسوا ان صوت الامل ليهم رجعلهم تاني طبعا محدش يعوض المرحوم عبد الحليم ابدا وخاصه للاهل بس تامر عوض ذلك ؟ تامر لو غنا كل اغاني المرحوم عبد الحليم بس اكيد بتوزيه ميوزيك جديد لاختلاف طبعا الادوات وكده ؟ انا باكد انه حيبقي نجم مش الجيل نجم جيل حيبقي نجم الاجيال الماضيه والمستقبليه بجد ربنا يحفظه ويخلي لاجمل قلب ماما فاطمه ويخلي لحسام العسوله الطيب الجميل ويخلي ليا وليكم جميعا

الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة أبريل 19, 2024 6:14 am